Jak rychle vytvořit dopis či email, který bude prodávat za vás

Jak rychle vytvořit dopis či email, který bude prodávat za vás 1
Pokud házíte do odpadkového koše většinu nabídek, které najdete ve své poštovní schránce, nejste sami.

Drtivá většina dopisů, letáků a nabídek totiž pouze nudně oznamuje, co dotyčná firma prodává. A k tomu, aby nás přiměly ihned reagovat – odeslat objednávku, zamluvit si termín po telefonu nebo sednout do auta a vyrazit na nákup osobně – mají hodně daleko.

Čas od času nás ale nějaká nabídka zaujme. Hypnoticky nás přinutí ke čtení. Udrží si naši pozornost. A vysvětlí nám výhody a přednosti jejich zboží natolik zajímavě, že si nabízený výrobek či službu okamžitě objednáme.

Firmám, které tyto postupy používají, pak často stačí, aby takovou „svůdnou“ nabídku připravily a roznesly, rozdaly či rozeslaly… a na základě zkušeností vědí, že dalších 30 dní budou jen zvedat telefony a přijímat objednávky.

Připravit takovou skutečně účinnou nabídku v České republice stále moc lidí neumí: Většina totiž jen oznámí “máme pro vás nabídku, pořijďte si něco koupit”. Ale přivést lidi neumí (protože podobných nabídek vidíme během dne stovky a nijak nás nezaujmou).

Od dnešního dnes ale můžete mezi vyvolené – se schopností kdykoliv přivést nové zákazníky pomocí nabídky, letáku, dopisu či prospektu – patřit právě vy…

Jak získat jistotu, že vaše nabídky v koši neskončí… a zákazníci si je přečtou od začátku až do konce

Protože jsem pracoval na stovkách propagačních kampaní pro desítky firemních klientů po celé zemi, prozkoumal jsem, upravil nebo rovnou připravil přes 937 textů, brožurek, akcí, emailů, dopisů, letáků a nabídek. Ze své zákulisní pozice vím, které nabídky uspěly a které ne. A přestože z etických důvodů nemůžu prozradit komu a kolik jednotlivé nabídky vydělaly, můžu vám odhalit principy, postupy a triky, které dělají ty účinné účinnými

… tak, abyste je mohly zkopírovat a proměnit v úspěšné “prodejce” i vaše papírové nabídky. (Pokud hledáte průvodce pro přípravu účinných emailů, najdete jej zde.)

Podrobně se tedy společně podíváme na triky a postupy, které okamžitě zvýší odezvu na jakoukoliv nabídku. A ukážeme si, jak tímto postupem udělat z „obyčejných“ dopisů úspěšné „obchodní zástupce“.

V minulosti totiž tyto nabídky:

  • přinesly jedné firmě během 72 hodin objednávky v hodnotě 220 000 Kč
  • ušetřily jiné firmě 86 % propagačních nákladů (když majitelé této firmy viděli, jaké výsledky přinesla jejich nová nabídka, zrušili ostatní reklamu)
  • přivedly během jediného dne další firmě 17 nových zákazníků (což bylo oproti původnímu jednomu nebo dvěma zákazníkům denně „příjemné“ zlepšení)
  • zvýšily v jiné firmě průměrnou hodnotu objednávky o 21,3 %
  • a další firmě pomohly přimět k nákupu zákazníky, které už majitel považoval za ztracené (a za „závratných“ 2.368 Kč, které investoval do poštovného, přivedl nazpět 27 % bývalých zákazníků a každou investovanou korunu tak získal 112-krát nazpět)

(Pokud si přitom říkáte, že papírové nabídky – dopisy, letáky, prospekty apod. – jsou retro a nejsou dnes dostatečně sexy, výsledky těchto firem dokazují, že jste – stejně jako oni – narazili na příležitost: Pokud si totiž většina vašich konkurentů myslí, že nabídku stačí poslat zákazníkům emailem, budeme jen rádi, když u této krátkozrakosti zůstanou. Fyzická poštovní schránka klientů je dnes totiž mnohem prázdnější, než jejich emailové schránky. Na rozdíl od emailu lidé fyzický dopis skutečně otevřou a alespoň nahlédnou, kdo jim píše. A pokud použijete prověřenou kostru úspěšných oslovení, právě osobní dopis se může stát vaší “tajnou zbraní”, kterou konkurenci přetáhnete ty nejlepší zákazníky.)

Tyto nabídky tedy nejsou pouhými listy papíru, ale skutečnými „prodejci“.

Nebudou po vás ale chtít kancelář, nebudou požadovat auto za půl milionu a nebudou v lednu automaticky očekávat zvýšení platu. Jejich jedinou snahou bude prodat co nejvíce. A každým slovem budou zákazníka vést k tomu, aby jeho objednávku získaly.

Ze své konzultační praxe vám na příkladech popíšu:

  • jakého prohřešku se dopouští většina firem (a proč proto 80 – 90 % jejich nabídek končí v koši)
  • jak jednoduchým trikem rychle vytvořit nabídku, která bude pro zákazníky mnohem atraktivnější
  • co musí váš dopis zákazníkovi nabídnout… a proč to nesmí být váš výrobek ani služba
  • čím vaši nabídku „dochutit“, aby se stala pro zákazníka atraktivní

A navíc se také podíváme na to:

  • co musí vaše nabídka udělat hned poté, co upoutá zákazníkovu pozornost
  • jakým stylem psát nabídku, aby udržela zákazníkovu pozornost od začátku až do konce
  • na která pravidla ze základní školy určitě zapomenout… a proč snižují odezvu
  • jak dalším jednoduchým trikem dosáhnout toho, aby i hromadná nabídka působila osobně

Na těchto nabídkách je navíc přitažlivé to, že mezi zákazníky můžete poslat jednu… ale také sto… nebo deset tisíc… a každá bude stejně přesvědčivá, jako ta první.

Představte si, že byste mohli naklonovat a rozmnožit vašeho nejlepšího živého prodejce. A poslat do terénu třeba sto jemu totožných. Zvýšilo by vám to prodej?

Ukážeme si navíc  konkrétní postupy, které zvyšují úspěch i v osobním prodeji:

– Konkrétně si řekneme, jak pomocí jednoduchého převrácení argumentů „naruby“ udělat z dosud “nudné” nabídky atraktivní výzvu.

– Vysvětlíme si, jak zákazníkům nabídnout vaše výrobky se slevou bez toho, aby tuto sníženou cenu vyžadovali i příště.

– A na příkladu vám ukážu, jak sdělit naprosto totožnou nabídku třemi různými způsoby… a jak zvolením té správné zdvojnásobit tržby… bez jakékoliv jiné změny. (Je to psychoogický “trik”, který se opakovaně prokazuje jako neodolatelně účinný.)

Tyto zkušenosti jsem připravil do speciálního audioprůvodce & online kurzu, který si stačí vyslechnout, dělat si u toho poznámky, využít mustry a ukázky a vytvořit s jejich pomocí váš vlastní prodejní text tak, aby zákazníky zaujal.

Konkrétně se zde dozvíte:

  • co je naprosto nezbytné, aby se objevilo ve vaší nabídce (a zaručilo vám to tak zvýšenou odezvu)
  • co je „tajnou“ zbraní všech úspěšných nabídek… a jak podle toho změnit vaši nabídku
  • na jaké otázky musí vaše nabídka zákazníkovi odpovědět, aby na ni reagoval

Dále se také dozvíte:

  • co musí vaše nabídka obsahovat, aby byla důvěryhodná… a co riskujete, když to neuděláte
  • jak zabránit tomu, aby sleva nepůsobila dojmem, že o váš produkt nemá nikdo zájem
  • jak vložit do nabídky všechny argumenty, aniž by byla moc dlouhá
  • jak si jednoduše ověřit, zda si zákazníci vaši nabídku přečtou, i když bude delší

A navíc zjistíte:

  • na co se zákazníci v duchu ptají, když čtou vaši nabídku
  • co musíte právě z tohoto důvodu do nabídky doplnit, aby jí zákazník věřil
  • jak tuto techniku využít v praxi a jak tento doplněk do vaší nabídky vložit

Tyto postupy navíc nejsou žádnou teorií, ale přinášejí konkrétní a hmatatelné výsledky:

Jeden z mých klientů tímto postupem oslovuje každý měsíc přes půl milionu zákazníků. Obrat jeho firmy je na nejvyšší úrovni za posledních deset let. A jeho největším problémem je sehnat další pracovníky, aby vůbec stíhali všechnu práci, kterou jim tato nabídka každý měsíc zcela automaticky a předvídatelně přináší.

Na příkladu jiného klienta se dozvíte, jak 17x snížili náklady na získání objednávky… a ukážu vám odhalí tři důležité důvody, které to způsobily… a jak je můžete využít i ve vaší firmě.

A na příkladu další firmy uslyšíte, jak jedné firmě přinesla změna nabídek podle tohoto návodu 4,5x více objednávek… a přestože nezaplatili ani o korunu navíc a změnili jen formulaci dopisu, vydělali o 12,5 milionu korun více.

Nabídky připravené podle tohoto návodu tedy prokazatelně fungují a vy se tak dozvíte:

  • jak lidé ve skutečnosti hodnotí kvalitu vaší nabídky… a proč je tento postup mnohdy nelogický
  • jak postupovat, když nemůžete ovlivnit vlastnosti či rozsah produktů a přesto musíte zvýšit odezvu
  • jak naprosto banálním (ale v důsledku geniálním) postupem dosáhnout toho, aby si zákazníci místo jednoho produktu objednávali rovnou dva nebo tři

Navíc zjistíte:

  • jakou chybu dělá každý, kdo do obálky vkládá průvodní dopis, proč jej zákazníci hází rovnou do koše a proč je tedy běžný průvodní dopis největší ztrátou času i peněz
  • jak tomuto riziku ve vašem případě zabránit… a čím průvodní dopis nahradit tak, aby zákazníkovu pozornost zaujal
  • jaké informace musí vaše brožury či leták obsahovat, aby zákazníka přesvědčily (a proč do nich nepatří údaje, které tam dnes možná máte)

K přípravě takto účinných nabídek nemusíte mít ani vysokou školu či doktorát z češtiny.

Ukážeme si totiž, jak jednoduchým postupem připravit váš text… aniž byste vlastně cokoliv psali (a ne, nebudu doporučovat, abyste text nadiktovali). Metoda, kterou si ukážeme, je ve své podstatě zcela jednoduchá. A to natolik, že si sami řeknete: „Proč mě to nenapadlo dřív?“.

Jak vám tento návod pomůže okamžitě ušetřit desítky tisíc korun

Nejlepší reklamní textaři si za svou práci účtují třeba i desítky tisíc korun za jediný list papíru. Jejich klienti jim ale tyto peníze platí s nadšením: Vědí totiž, že právě dobře připravená písemná nabídka (rozmnožená do desítek, stovek, tisíců nebo statisíců “virutálních” prodejců) jim přivede více objednávek, než všichni jejich živí prodejci dohromady.

Za přípravu těchto účinných nabídek ale nemusíte platit tolik, co oni. Po absolvování tohoto audioprůvodce & online kurzu budete vědět, jak připravit stejně účinnou nabídku kdykoliv, kdy budete chtít získat třeba nové zákazníky. Nebudete na nikom závislí. A přestože si audioprůvodce & online kurz pořídíte jen jednou, bude vám sloužit opakovaně. (A když budete chtít, můžete s jeho pomocí vyškolit i celou vaši firmu: Stačí vašim lidem nasdílet vaše přístupové údaje a požádat je, aby průvodcem & kurzem prošli.)

Jako bonus také získáte speciální „Kontrolní checklist pro přípravu svůdné nabídky“. Tento checklist vypadá sice na první pohled nevinně, ve skutečnosti je to ale nástroj, který šetří peníze. Na konkrétním příkladu se v něm dozvíte, jak jednomu klientovi ušetřil 300 000 Kč. A pomocí 30-ti specifických otázek si prověříte, zda je vaše nabídka připravena tak, aby na ni reagovalo maximum zákazníků.

Jak s tímto pomocníkem získáte jistotu další práce a čerstvých objednávek… kdykoliv budete chtít

Naučíte-li se „prodávat prostřednictvím papíru“… a přesně to vám tento návod ukáže… nebudete už nikdy závislí na vašich prodejcích, distributorech či běžné reklamě.

Schopnost přesvědčovat pomocí písemných nabídek vám totiž dá jistotu, že stačí napsat vašim zákazníkům osobní nabídku a během několika dní budete mít na stole další práci, objednávky a čerstvé peníze.

Pokud chcete udělat z vašich nabídek také přesvědčivé prodejce, ale ptáte se, co můžete ztratit, odpověď je prostá: Nic.

Jako jediný marketingový konzultant v ČR veřejně garantuji, že využití mých doporučení buď vydělá klientům alespoň dvojnásobek toho, co za mé služby zaplatili… anebo za ně nemusí platit ani korunu. A stejnou 12-ti měsíční „záruku účinnosti“ máte i u této nahrávky:

“Zaveďte do své každodenní praxe doporučení, které v audioprůvodci & online kurzu dostanete. A pokud vám během následujících 12-ti měsíců nepomohou vydělat minimálně dvojnásobek toho, co jste za ně zaplatili, napište nám, co jste zkoušeli a jaké to přineslo výsledky… a my vám obratem vrátíme peníze.”

Jeden z mých klientů (z velmi netradičního oboru) pomocí své písemné nabídky oslovuje zákazníky po celém světě. Na základě jediného dopisu za ním přijíždějí lidé z Japonska, USA, Velké Británie či Jihoafrické republiky. A tomuto člověku stačí, aby kdykoliv, když chce získat další práci, rozeslal tuto nabídku na adresy dalších potenciálních zákazníků… a pokaždé má jistotu, že se mu už za několik dní objeví v počítači požadavky od zájemců, kteří si jeho firmu chtějí najmout.

Vstup do tohoto online kurzu otevíráme pro omezený počet klientů jen několikrát ročně a v tuto chvíli není dostupný.

Jakmile jej ale opět otevřeme, pochopíte, jak vytvořit z písemných nabídek takový „automat na další objednávky“ i ve vaší firmě.